még biztonságosabban vásárolhatsz lakossági betéti- és hitelkártyáddal, valamint üzleti betéti kártyáddal az interneten.
Internetes vásárláskor több lépcsőben kell megerősítened, hogy kártyabirtokosként jogosult vagy a kártya használatára, és jóváhagynod a vásárlást.
Mi a teendőd?
Állítsd be a kártyádhoz az internetes biztonsági kód szolgáltatást, ha még nincs beállítva.
Hogyan állíthatod be az internetes biztonsági kód szolgáltatást?
Új OTP MobilBankban
Új OTP InternetBankban
OTPdirekt internetes
szolgáltatással
Üzleti betéti kártyák esetében a szerződő fél képviseletére jogosult személy kezdeményezheti az internetes biztonsági kód beállítását személyesen, a számlavezető OTP Bank fiókban.
2022. március 24-től a lakossági SmartBank szolgáltatás helyét az új OTP Bank MobilBank veszi át, amely biztosítja a napi bankoláshoz szükséges legfontosabb funkciókat. A lakossági SmartBank kivezetésről részletesen itt olvashatsz.
Módosítsd a , az alábbi csatornák egyikén. Ha az új OTP MobilBankot használod, frissítsd azt a telefonodon a legújabb verzióra és engedélyezd, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön!
Hogyan módosíthatod a Telekódodat?
Új OTP MobilBankban
A mobilalkalmazásban egyszerűen módosíthatod a TeleKódodat.
Új OTP InternetBankban
A TeleKód módosítása otthonról, azonnal elvégezhető.
OTPdirekt internetes
szolgáltatással
A TeleKód módosítása otthonról, azonnal elvégezhető.
OTPdirekt automata
szolgáltatáson keresztül
Hívd a +36 1/20/30/70 366 6666-os számot, ahol a módosításhoz meg kell adnod az aktuális TeleKódodat.
OTP Bank forinttöltésű
ATM-készülékein
Az OTP Bank ATM-készülékein egyszerűen és gyorsan módosíthatod a TeleKódodat.
Üzleti betéti kártyák esetében személyesen, OTP Bank fiókban vagy az OTPdirekt automata szolgáltatáson keresztül lehet kezdeményezni a TeleKód módosítását.
Ha nem adtál meg telefonszámot a banki azonosításhoz és/vagy nincs internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra szerződésed (nincs internetbanki hozzáférésed és nem használsz OTP MobilBankot), személyesen kell befáradnod bármelyik OTP Bank fiókba a telefonszám megadásához és az internetes biztonsági kód beállításához.
Válassza ki, milyen típusú bankkártyával rendelkezik, és nézze meg a teendőit!
Internetes vásárlások jóváhagyása:
- Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás (az új OTP MobilBank) használatával vagy;
- A mobileszközödre kapott és TeleKóddal.
Azonosítás OTP mobilalkalmazás használatával
Vásárlásodat telefonon gyorsan és egyszerűen jóváhagyhatod az új OTP MobilBankban. Ilyenkor egy felugró értesítést kapsz a telefonodra, amire rákattintva belépsz az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül egy jóváhagyással engedélyezheted az internetes vásárlást.
Vásárláskor a megszokott módon add meg a kártyaadataidat!
Az új OTP MobilBank felugró értesítést küld a telefonodra, amire rákattintva jóváhagyhatod a vásárlást.
Ha jóváhagytad a kérelmet az alkalmazásban, sikeresen végeztél a vásárlással.
A használat feltételei
Az új OTP MobilBankban csak akkor tudod jóváhagyni internetes kártyás vásárlásaidat, ha már regisztráltál a Digitális Szolgáltatási szerződésre, amellyel az adott bankkártyát is tudod kezelni.
Ha még nem regisztráltál az új OTP MobilBank használatára, akkor kizárólag TeleKóddal és Internetes biztonsági kóddal tudod jóváhagyni az internetes vásárlást.
Ha korábban SmartBank alkalmazást használtál, 2022. március 24-e után az internetes vásárlási tranzakciók jóváhagyása SMS-ben lesz lehetséges (amíg nem regisztrálsz az új MobilBankba).
Telekódos jóváhagyás egyes tranzakcióknál
Amennyiben az internetes kártyás vásárlás jóváhagyása az új OTP MobilBankon keresztüli jóváhagyással indul, megváltoztathatod a jóváhagyás módját. Ilyenkor a Fizetés megerősítése felugró képernyőn válaszd „az SMS-sel és Telekóddal azonosítom magam” gombot, és automatikusan elindul és SMS-es és TeleKódos jóváhagyási folyamat.
Felugró értesítések
Ha az új OTP MobilBankot is használod, akkor a felugró értesítésre (push üzenet) kattintva a vásárlásodat jóvá tudod hagyni.
Internetes vásárlásodat úgy is jóváhagyhatod, hogy nem a felugró értesítésre kattintasz, hanem megnyitod az új OTP MobilBankot, és a belépés után a folyamatban lévő tranzakcióknál jóváhagyod a vásárlást.
Az új OTP MobilBank
Ha már regisztráltál az új OTP InternetBankba és az OTP MobilBankba (kötöttél Digitális Szolgáltatási Szerződést), és az új OTP MobilBankot is használod, akkor
- az internetes biztonsági kód szolgáltatást az új OTP InternetBankban és OTP MobilBankban is beállíthatod,
- az internetes vásárlásodat az új MobilBankban is jóvá tudod hagyni,
- Telekódodat és a virtuális vásárlási limitedet az új OTP InternetBankban és OTP MobilBankban is lekérdezheted és módosíthatod.
Milyen beállításokat végezz el a bankkártyádon internetes vásárláshoz?
Megmutatjuk, milyen beállításokat kell elvégezned bankkártyádon internetes vásárláshoz: hogyan tudod beállítani az internetes biztonsági kód szolgáltatást; hogyan tudod módosítani a TeleKódodat; milyen beállításokat kell elvégezned az új OTP MobilBankban.
Töltsd le a megújult OTP MobilBankot
Töltsd le a megújult OTP MobilBankot
Intézd még egyszerűbben pénzügyeidet.
Azonosítás internetes biztonsági kóddal (SMS) és TeleKóddal
Internetes vásárláskor a kereskedő fizetési oldalán felugrik egy ablak, ahol meg kell adnod az SMS-ben kapott és a TeleKódodat.
Vásárláskor a megszokott módon add meg a kártyaadataidat!
A fizetési felületen add meg az SMS-ben kapott kódot és a TeleKódodat!
Ha helyesen adtad meg a kódokat, sikeresen végeztél a vásárlással.
Gyakran ismételt kérdések
-
A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnod, ha TeleKódoddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashatsz részletesebben.
-
Igen, ha interneten vásárolsz, minden esetben azonosítanod kell magadat, hogy jogosult vagy-e a kártya használatára. Ha társkártyával rendelkezel, a fent leírt módon, SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal tudod magad azonosítani (tehát társkártyához az új OTP MobilBankos azonosítást nem tudod használni). Az internetes vásárláshoz szükséges TeleKód módosítását az OTP Bank forinttöltésű ATM-készülékein, OTP Bank fiókban vagy OTPdirekt automata telefonos szolgáltatáson keresztül tudod elvégezni.
-
Minden OTP által kibocsátott bankkártyának van TeleKódja, ami alapértelmezetten a betéti- vagy hitelkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt a kódot meg kell változtatnod, ha TeleKóddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
Ha az internetes vásárlásaidat az új OTP MobilBankban akarod jóváhagyni, nem szükséges TeleKódot használnod.
-
Ha új OTP MobilBankban akarod azonosítani magadat internetes vásárlásaidkor, akkor mindenképpen frissítened kell az alkalmazást. Fizetéskor a mobiltelefonodon lévő az új OTP MobilBank alkalmazás jelezni fogja a frissítés szükségességét, frissítés nélkül a fizetés nem folytatható.
-
2021. január 1-től kötelező használni a szolgáltatást az internetes vásárlásaidhoz, ha olyan kereskedőtől vásárolsz, aki alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).
-
A változtatás a bankkártya használat eddiginél is nagyobb biztonságát szolgálja. Az erős ügyfél-hitelesítést (Strong Customer Authentication, SCA) az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015-ben elfogadott – 2015/2366-os, gyakran PSD2-ként hivatkozott – irányelve írta elő. Célja, hogy még inkább visszaszorítsa az e-kereskedelemhez köthető csalások számát. A hitelesítési folyamat szigorításával a bankok az eddigieknél is átfogóbban ellenőrizhetik, hogy egy fizetéshez használt kártyát valóban annak tulajdonosa használ, nem egy illetéktelen személy.
-
Az új PSD2 irányelv alapján
- alacsony összegű,
- kockázatértékelés alapján alacsony kockázatú,
- Ismétlődő online fizetések esetében (például feliratkozások, előfizetések) az első vásárlásnál történik erős ügyfél-hitelesítés, a felhatalmazás megadása után, a későbbi tranzakcióknál nem.
-
2021. január 1-től az Európai Gazdasági Térségben – tehát az Európai Unió tagállamaiban, továbbá az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izlandon – üzemelő internetes oldalakon minden kártyás vásárlásra vonatkozik az új szabályozás. Az említett országokon kívüli, például ázsiai vagy amerikai online kereskedők azonban nem feltétlenül követelik meg.
-
Igen, kizárólag ezeket érinti.
-
Az internetes vásárláshoz szükséges az új OTP MobilBankon keresztüli, vagy az internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal történő azonosítás díjmentes.
Fizetési probléma esetén:
-
A fizetési felületek legtöbbje – a felhasználó adatainak védelme érdekében – néhány perc után automatikusan bezár, ha nem történt meg a fizetés. Ilyenkor nem történik pénzmozgás, hiszen a vásárlás sem történt meg.
Ebben az esetben javasoljuk, hogy a szükséges információk birtokában kezdd újra a fizetést. Ha nem az új OTP MobilBankon keresztül, hanem az SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal azonosítanád magadat, új SMS-kódot fogsz kapni, ám emellett újra meg kell adnod TeleKódodat is.
-
Lehetséges, hogy a szolgáltatáshoz beállított telefonszám nem megfelelő.
Beállított telefonszámot az alábbi csatornákon ellenőrizheted főkártya-birtokosként:
- Ha rendelkezel regisztrációval az új OTP MobilBank szolgáltatásra, a Kártyáim menüpontban az adott kártyára vonatkozóan ellenőrizheted és módosíthatod a limiteket.
- Ha szerződtél az OTPdirekt internetes szolgáltatásra, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt ellenőrizheted és módosíthatod a limiteket.
- Ha szerződtél az új OTP InternetBank szolgáltatásra, a Betéti kártyák és hitelkártyák menüpontban az adott kártyára vonatkozóan ellenőrizheted és módosíthatod a limiteket.
- Ha szerződtél az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon ellenőrizheted a beállított telefonszámot.
- Az OTP Bank legközelebbi fiókjában szintén ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
Társkártya-birtokosként csak az OTP Bank legközelebbi fiókjában ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
Az internetes vásárláshoz szükséges internetes biztonsági kód szolgáltatásra kizárólag bankfiókban a számlatulajdonosok jelenlétében tudsz regisztrálni.Az OTPdirekt szerződésedhez beállított telefonszámátodat az alábbi csatornákon módosíthatod:
- Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.
- Telefonon hívd az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válaszd a 4-es menüpontot.
- Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetősége, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
Ha a beállított telefonszám megfelelő, lehetséges, hogy azért nem kaptál SMS-t, mert már regisztráltál az új OTP MobilBankra, és ezen keresztül küldött értesítést a rendszer. Ha nem kaptad meg az értesítést, ellenőrizd, hogy az új OTP MobilBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon.
-
Ellenőrizd, hogy az új OTP MobilBank legfrissebb verzióját használod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon. Internetes vásárlásodat úgy is jóváhagyhatod, hogy nem a felugró értesítésre kattintasz, hanem megnyitod az új OTP MobilBankot, és belépés után a folyamatban lévő tranzakcióknál jóváhagyod a vásárlást.
-
Lehetséges, hogy a szolgáltatáshoz beállított telefonszám nem megfelelő.
Beállított telefonszámot az alábbi csatornákon ellenőrizheted főkártya-birtokosként:
- Ha rendelkezel regisztrációval az új OTP MobilBank szolgáltatásra, a Kártyáim menüpontban az adott kártyára vonatkozó Részletek között találod az Internetes biztonsági kód szolgáltatáshoz beállított telefonszámot.
- Ha szerződtél az OTPdirekt internetes szolgáltatásra, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt, a „Telefonszám internetes biztonsági kódhoz” oszlopban jelenik meg a szolgáltatáshoz beállított telefonszámod.
- Ha szerződtél az új OTP InternetBank szolgáltatásra, a Betéti kártyák és hitelkártyák menüpontban az adott kártyára vonatkozóan ellenőrizheted és módosíthatod a limiteket.
- Ha szerződtél az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon ellenőrizheted a beállított telefonszámot.
- Az OTP Bank legközelebbi fiókjában szintén ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
Társkártya-birtokosként csak az OTP Bank legközelebbi fiókjában ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
Az internetes vásárláshoz szükséges internetes biztonsági kód szolgáltatásra kizárólag bankfiókban a számlatulajdonosok jelenlétében tudsz regisztrálni.Az OTPdirekt szerződésedhez beállított telefonszámátodat az alábbi csatornákon módosíthatod:
- Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.
- Telefonon hívd az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon.
- Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetősége, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
Ha a beállított telefonszám megfelelő, lehetséges, hogy azért nem kaptál SMS-t, mert már regisztráltál az OTP SmartBank mobilalkalmazásra, és ezen keresztül küldött értesítést a rendszer. Ha nem kaptad meg az értesítést, ellenőrizd, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon.
-
A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnod, ha TeleKódoddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashatsz részletesebben.
Internetes vásárláskor kétféleképpen tudod magad azonosítani:
- vagy az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás (OTP SmartBank alkalmazás) használatával;
- vagy a mobileszközödre kapott és TeleKóddal.
Azonosítás OTP mobilalkalmazás használatával
Ha az üzleti betéti kártya birtokosaként az OTP SmartBank alkalmazást is igénybe veszed a szerződő fél fizetési számlájához kapcsolódóan, vásárlásodat az alkalmazásban is gyorsan és egyszerűen jóváhagyhatod. Ilyenkor egy felugró értesítést kapsz a telefonodra, amire rákattintva belépsz az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül egy jóváhagyással engedélyezheted az internetes vásárlást.
Vásárláskor a megszokott módon add meg a kártyaadataidat!
Az OTP SmartBank alkalmazás felugró értesítést küld a telefonodra, amire rákattintva jóváhagyhatod a vásárlást.
Ha jóváhagytad a kérelmet az alkalmazásban, sikeresen végeztél a vásárlással.
Amennyiben az internetes kártyás vásárlás jóváhagyása mobilalkalmazáson keresztüli jóváhagyással indul, megváltoztathatod a jóváhagyás módját. Ilyenkor a Fizetés megerősítése felugró képernyőn válaszd „az SMS-sel és Telekóddal azonosítom magam” gombot, és automatikusan elindul és SMS-es és TeleKódos jóváhagyási folyamat.
Mi a teendőd?
Ha már használod az OTP SmartBank alkalmazást, frissítsd telefonodon a legújabb verzióra, és engedélyezd telefonodon az alkalmazás értesítéseit.
SmartBankkal gyorsabb és
kényelmesebb!
OTP SmartBank
Ha még nem használod az ,
töltsd le és intézd mobilon pénzügyeidet.
Részletek
Azonosítás internetes biztonsági kóddal (SMS) és TeleKóddal
Internetes vásárláskor a kereskedő fizetési oldalán felugrik egy ablak, ahol meg kell adnod az SMS-ben kapott és a TeleKód.
Vásárláskor a megszokott módon add meg a kártyaadataidat!
A fizetési felületen add meg az SMS-ben kapott kódot és a TeleKódodat!
Ha helyesen adtad meg a kódokat, sikeresen végeztél a vásárlással.
Mi a teendőd?
Módosítsd az alapértelmezett TeleKódot!
Hogyan módosíthatom a TeleKódot?
A TeleKód egy 3 számjegyű jelszó, ami alapértelmezetten a kártyád mögött álló fizetési számla vagy hitelszámla utolsó 3 számjegye (Kincstári kártya esetén a kártyaszám utolsó 3 számjegye). Ahhoz, hogy a TeleKódot használni tudd internetes vásárlásaidhoz, módosítanod kell az alapértelmezett TeleKódot.
A TeleKód módosítására az alábbi lehetőségeid vannak
OTP Bank fiókban
Foglalj időpontot a hozzád legközelebbi bankfiókunkba.
A TeleKódot csak a kártya birtokosa módosíthatja. Az üzleti betéti kártya TeleKódjának módosításához a szerződő fél képviselőinek jelenlétére vagy aláírására nincs szükség.
Időpontot foglalok
OTPdirekt automata
szolgáltatáson
keresztül
Hívd a +36 1/20/30/70 366 6666-os számot, ahol a módosításhoz meg kell adnod az aktuális TeleKódodat.
Gyakran ismételt kérdések
-
A Virtuális Vámkártyához nem állítható be internetes biztonsági kód. Vámfizetéskor továbbra is a TeleKóddal kell azonosítanod magadat. Javasoljuk módosítsd a vámfizetéshez szükséges TeleKódot OTP Bank fiókban vagy OTPdirekt automata telefonos szolgáltatáson keresztül.
-
Ilyenkor alapból be van állítva a TeleKódod, ami alapértelmezetten az üzleti betéti kártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt a kódot meg kell változtatnod, ha TeleKóddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
Ha az internetes vásárlásaidat OTP SmartBank alkalmazásban akarod jóváhagyni, nem szükséges TeleKódot használnod.
-
Ha OTP SmartBank alkalmazással akarod azonosítani magadat internetes vásárlásaidkor, akkor mindenképpen frissítened kell az alkalmazást. Fizetéskor a mobiltelefonodon lévő OTP SmartBank alkalmazás jelezni fogja a frissítés szükségességét, frissítés nélkül a fizetés nem folytatható.
-
2021. január 1-től kötelező használni a szolgáltatást az internetes vásárlásaidhoz, ha olyan kereskedőtől vásárolsz, aki alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).
-
A változtatás a bankkártya használat eddiginél is nagyobb biztonságát szolgálja. Az erős ügyfél-hitelesítést (Strong Customer Authentication, SCA) az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015-ben elfogadott – 2015/2366-os, gyakran PSD2-ként hivatkozott – irányelve írta elő. Célja, hogy még inkább visszaszorítsa az e-kereskedelemhez köthető csalások számát. A hitelesítési folyamat szigorításával a bankok az eddigieknél is átfogóbban ellenőrizhetik, hogy egy fizetéshez használt kártyát valóban annak tulajdonosa használ, nem egy illetéktelen személy.
-
2021. január 1-től az Európai Gazdasági Térségben – tehát az Európai Unió tagállamaiban, továbbá az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izlandon – üzemelő internetes oldalakon minden kártyás vásárlásra vonatkozik az új szabályozás. Az említett országokon kívüli, például ázsiai vagy amerikai online kereskedők azonban nem feltétlenül követelik meg.
-
Igen, kizárólag ezeket érinti.
-
Az internetes vásárláshoz szükséges SmartBankon keresztüli, vagy az internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal történő azonosítás díjmentes.
Fizetési probléma esetén:
-
A fizetési felületek legtöbbje – a felhasználó adatainak védelme érdekében – néhány perc után automatikusan bezár, ha nem történt meg a fizetés. Ilyenkor nem történik pénzmozgás, hiszen a vásárlás sem történt meg.
Ebben az esetben javasoljuk, hogy a szükséges információk birtokában kezdd újra a fizetést. Ha nem a SmartBank mobilalkalmazáson keresztül, hanem az SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal azonosítanád magadat, új SMS-kódot fogsz kapni, ám emellett újra meg kell adnod TeleKódodat is.
Mi az a TeleKód?
A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnod, ha TeleKódoddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashatsz részletesebben.
-
A bankkártyádhoz beállított vásárlási limiteket a szerződő fél* képviselője a számlavezető fiókjában ellenőrizheti. A beállított limitek módosításához szükséges nyomtatványt itt érheted el.
*Tehát például vállalkozás, önkormányzat, egyesület, alapítvány, egyház, stb. -
Ellenőrizd, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon.
-
Lehetséges, hogy a bankkártyádhoz nincs beállítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás. Ha 2021. január 1-je után szeretnéd internetes vásárlásra használni kártyádat, a szerződő fél* képviselőjének regisztrálnia kell a bankkártyát az internetes biztonsági kód szolgáltatásra. A regisztrációhoz szükséges nyomtatványt itt érheted el.
Ha bankkártyádhoz már beállították az internetes biztonsági kód szolgáltatást és mégsem kaptál SMS-t, előfordulhat, hogy a szolgáltatáshoz beállított telefonszám nem megfelelő. A szolgáltatáshoz kapcsolódó telefonszámot a szerződő fél* képviselője a számlavezető fiókjában ellenőrizheti. A telefonszám módosításához szükséges nyomtatványt itt érheted el.
*Tehát például vállalkozás, önkormányzat, egyesület, alapítvány, egyház, stb.
Ha a beállított telefonszám megfelelő, lehetséges, hogy azért nem kaptál SMS-t, mert már igénybe veszed az OTP SmartBank mobilalkalmazást, és ezen keresztül küldte értesítését a rendszer. Ha nem kaptad meg az értesítést, ellenőrizd, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon. -
A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnod, ha TeleKódoddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashatsz részletesebben.Ha elfelejtetted a már módosított TeleKódodat, az OTP Bank legközelebbi fiókjában módosíthatod ismét. Az üzleti betéti kártyák TeleKódját csak azok birtokosa módosíthatja, ehhez a szerződő fél képviselőinek jelenlétére vagy aláírására nincs szükség.