Nem tudott fizetni bankkártyájával az interneten? A következő linkeken tájékozódhat kártya típusától függően:

Lakossági kártya Üzleti kártya

Változik az internetes bankkártyás vásárlás jóváhagyási folyamata!

A SmartBank kényelmes és gyors megoldás
az új helyzetben is.

November 2-től még biztonságosabban vásárolhat bankkártyájával az interneten.

Ekkortól Önnek több lépcsőben kell megerősítenie, hogy kártyabirtokosként jóváhagyja a vásárlást, ha korábban már megadott mobiltelefonszámot

  • az internetes vásárlás jóváhagyásához (használja az ), vagy
  • a lakossági OTPDirekt internetes szolgáltatásba való belépéshez.
  • Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

    Hogy hogyan ellenőrizheti, milyen telefonszám van beállítva az internetes vásárlásai jóváhagyásához lentebb bővebb, a kártyatípusának megfelelő tájékoztatást találhat.

A szolgáltatás igénybevétele

A

Önnek csak a TeleKódját kell megváltoztatnia vagy frissítenie kell a SmartBank alkalmazást a telefonján, ha már van megadott mobiltelefonszáma a banki azonosításhoz és

  • lakossági főkártya-birtokos és
  • az elmúlt egy évben vásárolt bankkártyájával az interneten.
B

Önnek regisztrálnia kell az ,

  • ha nincs a banki azonosításhoz regisztrálva mobiltelefonszáma
  • vagy van, de Ön nem használta kártyáját az elmúlt egy évben internetes vásárlásra;
  • esetleg Ön társkártya-birtokos vagy üzleti betéti kártya birtokosa (a társkártya-birtokosokra vonatkozó teendőkről a Gyakran ismételt kérdések között olvashat, az üzleti betéti kártyákra vonatkozó teendőket az „Üzleti betéti kártyával rendelkezem” cím alatt találja).

2021. január 1-től mindenkinek kötelező lesz több lépcsőben jóváhagynia az internetes kártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza ezt a szolgáltatást. Ha tehát nem adott meg telefonszámot a banki azonosításhoz, nem fog tudni az interneten vásárolni az érintett internetes kereskedőknél. (Minden olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia a kétlépcsős hitelesítést az EU 2015/2366-os irányelvének (PSD2) megfelelően.)

A kincstári kártyával kapcsolatos teendőket az innen letölthető dokumentumban tudja megtekinteni.

Válassza ki, milyen típusú bankkártyával rendelkezik, és nézze meg a teendőit!

November 2-től ön kétféleképpen tudja azonosítani magát internetes vásárláskor

  • vagy az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás (OTP SmartBank alkalmazás) használatával;
  • vagy a mobileszközére kapott és TeleKóddal.
Azonosítás

Azonosítás OTP SmartBank használatával

Vásárlását telefonon is gyorsan és egyszerűen jóváhagyhatja az OTP SmartBank alkalmazásban. Ilyenkor egy felugró értesítést kap a telefonjára, amire rákattintva belép az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül egy jóváhagyással engedélyezheti az internetes vásárlást.

Vásárláskor a megszokott módon adja meg a kártyaadatait!

Az OTP SmartBank alkalmazás felugró értesítést küld a telefonjára, amire rákattintva jóváhagyhatja a vásárlást.

Ha jóváhagyja a kérelmet az alkalmazásban, sikeresen végzett a vásárlással.

Az OTP SmatBank alkalmazással csak akkor tudja jóváhagyni internetes kártyás vásárlásait, ha a bankszámlájához már tartozik OTPdirekt internetes szolgáltatás, amellyel az adott bankkártyát is tudja kezelni. Ha Ön nem regisztrált felhasználója az OTP SmartBank alkalmazásnak, akkor kizárólag Telekóddal és Internetes biztonsági kóddal tudja jóváhagyni az internetes vásárlásait.

Mi a teendője?

A

Ha nincs a banki azonosításhoz beállítva mobiltelefonszáma, kérjük, első lépésként adjon meg mobiltelefonszámot, és regisztráljon az internetes biztonsági kód szolgáltatásra bármelyik OTP Bank fiókban személyesen. Foglaljon időpontot itt.

B

Ha van a banki azonosításhoz beállítva mobiltelefonszáma, de még nem regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra, akkor ezt tegye meg bármelyik OTP Bank fiókban, vagy az alábbi digitális csatornák valamelyikén:

OTP SmartBank
alkalmazásban

OTPdirekt internetes szolgáltatással

C

Ha már van internetes biztonsági kód szolgáltatása és már használja az OTP SmartBank alkalmazást, frissítse telefonján a legújabb verzióra, és engedélyezze telefonján az alkalmazás értesítéseit.

SmartBankkal gyorsabb és
kényelmesebb!

OTP SmartBank

Ha még nem használja az ,
töltse le és intézze mobilon pénzügyeit.
Részletek

Gyakran ismételt kérdések

  • Igen, ha interneten vásárol, minden esetben azonosítania kell magát, hogy jogosult-e a kártya használatára. Ha Ön társkártyával rendelkezik, a fent leírt módon, SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal tudja magát azonosítani (tehát társkártyához a SmartBankos azonosítást nem tudja használni). Az internetes vásárláshoz szükséges internetes biztonsági kód szolgáltatásra kizárólag bankfiókban a számlatulajdonosok jelenlétében tud regisztrálni. A TeleKódot OTP Bank fiókban vagy OTPdirekt automata telefonos szolgáltatáson keresztül tudja módosítani.
  • Minden OTP által kibocsátott bankkártyának van TeleKódja, ami alapértelmezetten a betéti- vagy hitelkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt a kódot meg kell változtatnia, ha TeleKóddal akarja magát azonosítani internetes vásárlásaikor.

    Ha Ön az internetes vásárlásait OTP SmartBank alkalmazásban akarja jóváhagyni, nem szükséges TeleKódot használnia.

  • Ha OTP SmartBank alkalmazással akarja azonosítani magát internetes vásárlásaikor, akkor mindenképpen frissítenie kell az alkalmazást. Fizetéskor a mobiltelefonján lévő OTP SmartBank alkalmazás jelezni fogja a frissítés szükségességét, frissítés nélkül a fizetés nem folytatható.

  • 2021. január 1-től kötelező használni a szolgáltatást az internetes vásárlásaihoz, ha olyan kereskedőtől vásárol, aki alkalmazza ezt a szolgáltatást (azoknak a kereskedőknek, akiknek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződésük, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmazniuk). Tehát ha 2021. január 1-je után szeretné internetes vásárlásra használni kártyáját, regisztráljon az internetes biztonsági kód szolgáltatásra.

  • A változtatás a bankkártya használat eddiginél is nagyobb biztonságát szolgálja. Az erős ügyfél-hitelesítést (Strong Customer Authentication, SCA) az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015-ben elfogadott – 2015/2366-os, gyakran PSD2-ként hivatkozott – irányelve írta elő. Célja, hogy még inkább visszaszorítsa az e-kereskedelemhez köthető csalások számát. A hitelesítési folyamat szigorításával a bankok az eddigieknél is átfogóbban ellenőrizhetik, hogy egy fizetéshez használt kártyát valóban annak tulajdonosa használ, nem egy illetéktelen személy.
  • 2021. január 1-től az Európai Gazdasági Térségben – tehát az Európai Unió tagállamaiban, továbbá az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izlandon – üzemelő internetes oldalakon minden kártyás vásárlásra vonatkozik az új szabályozás. Az említett országokon kívüli, például ázsiai vagy amerikai online kereskedők azonban nem feltétlenül követelik meg.

  • Igen, kizárólag ezeket érinti.
  • Az internetes vásárláshoz szükséges SmartBankon keresztüli, vagy az internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal történő azonosítás díjmentes.

Fizetési probléma esetén:

  • A fizetési felületek legtöbbje – a felhasználó adatainak védelme érdekében – néhány perc után automatikusan bezár, ha nem történt meg a fizetés. Ilyenkor nem történik pénzmozgás, hiszen a vásárlás sem történt meg.

    Ebben az esetben javasoljuk, hogy a szükséges információk birtokában kezdje újra a fizetést. Ha nem a SmartBank mobilalkalmazáson keresztül, hanem az SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal azonosítaná magát, új SMS-kódot fog kapni, ám emellett újra meg kell adnia TeleKódját is.

    Mi az a TeleKód?

    A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnia, ha TeleKóddal akarja magát azonosítani internetes vásárlásaikor.

    A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashat részletesebben.

    • Ha Ön rendelkezik regisztrációval az OTP SmartBank mobilapplikációba, a Bankkártyák menüpontban az adott kártyára vonatkozó Részletek között találja a kártyájához beállított vásárlási limiteket, és itt módosítani is tudja ezeket.
    • Ha Ön szerződött az OTPdirekt internetes szolgáltatásra, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt.
    • Ha Ön szerződött az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra, akkor a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon módosíthatja és ellenőrizheti.
    • Az OTP Bank legközelebbi fiókjában szintén ellenőrizheti és módosíthatja a bankkártyájához beállított vásárlási limiteket. Az ügyintézéshez már időpontot is foglalhat.
  • Ellenőrizze, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatja-e, valamint engedélyezte-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonján.

  • Lehetséges, hogy a szolgáltatáshoz beállított telefonszám nem megfelelő.
    Beállított telefonszámát az alábbi csatornákon ellenőrizeti főkártya-birtokosként:

    • Ha Ön rendelkezik regisztrációval az OTP SmartBank mobilapplikációba, a Bankkártyák menüpontban az adott kártyára vonatkozó Részletek között találja az Internetes biztonsági kód szolgáltatáshoz beállított telefonszámot.
    • Ha Ön szerződött az OTPdirekt internetes szolgáltatásra, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt, a „Telefonszám internetes biztonsági kódhoz” oszlopban jelenik meg a szolgáltatáshoz beállított telefonszáma.
    • Ha Ön szerződött az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon ellenőrizheti a beállított telefonszámot.
    • Az OTP Bank legközelebbi fiókjában szintén ellenőrizheti a bankkártyájához beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhat.

    Társkártya-birtokosként csak az OTP Bank legközelebbi fiókjában ellenőrizheti a bankkártyájához beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhat.
    Az internetes vásárláshoz szükséges internetes biztonsági kód szolgáltatásra kizárólag bankfiókban a számlatulajdonosok jelenlétében tud regisztrálni.

    Az OTPdirekt szerződéséhez beállított telefonszámát az alábbi csatornákon módosíthatja:

    • Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.
    • Telefonon hívja az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válassza a 4-es menüpontot.
    • Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetősége, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhat.

    Ha a beállított telefonszám megfelelő, lehetséges, hogy azért nem kapott SMS-t, mert Ön már regisztrált az OTP SmartBank mobilalkalmazásra, és ezen keresztül küldte értesítését a rendszer. Ha nem kapta meg az értesítést, ellenőrizze, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatja-e, valamint engedélyezte-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonján.

  • A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti kártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnia, ha TeleKóddal akarja magát azonosítani internetes vásárlásaikor.
    A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashat részletesebben.

  • Ha minden, a fentiekben részletezett beállítást elvégzett a többlépcsős azonosításhoz, előfordulhat, hogy a kereskedőnél (akitől vásárol) lépett fel hiba. Ebben az esetben javasoljuk, hogy jelezze a kereskedőnél a hibát.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia).

Fontos tudni, hogy november 2-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát az internetes vásárláskor.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia).

Fontos tudni, hogy november 2-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát az internetes vásárláskor.

Honnan tudhatja, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyájához?

Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

Főkártya-birtokosként a szolgáltatás beállítását, és a hozzá kapcsolódó telefonszámát az alábbi módokon ellenőrizheti:

Társkártya-birtokosként csak az OTP legközelebbi fiókjában ellenőrizheti a bankkártyájához beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhat.

Hogyan módosíthatja az OTPdirekt szerződéséhez beállított telefonszámát?

Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.

Telefonon hívja az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válassza a 4-es menüpontot.

Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetősége, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhat.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia).

Fontos tudni, hogy november 2-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát az internetes vásárláskor.

Honnan tudhatja, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyájához?

Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

A szolgáltatás beállítását, illetve a hozzá kapcsolódó telefonszámát a szerződő fél* képviselője a számlavezető fiókjában ellenőrizheti.

*Tehát például vállalkozás, önkormányzat, egyesület, alapítvány, egyház, stb.

Mi az internetes biztonsági kód szolgáltatás?

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára. Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia).Fontos tudni, hogy November2-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát: a vásárláskor meg kell adnia a Telekódját is; vagy SmartBankban is hitelesítheti a vásárlást az SMS-ben kapott kód és Telekód megadása helyett.

Honnan tudhatja, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyájához?

Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

A szolgáltatás beállítását ellenőrizheti:

Mi az internetes biztonsági kód szolgáltatás?

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára. Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia).Fontos tudni, hogy November2-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát: a vásárláskor meg kell adnia a Telekódját is; vagy SmartBankban is hitelesítheti a vásárlást az SMS-ben kapott kód és Telekód megadása helyett.

Honnan tudhatja, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyájához?

Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

A szolgáltatás beállítását ellenőrizheti:

Mi az internetes biztonsági kód szolgáltatás?

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára. Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia). Fontos tudni, hogy szeptember 21-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát: a vásárláskor meg kell adnia a Telekódját is; vagy SmartBankban is hitelesítheti a vásárlást az SMS-kód és Telekód megadása helyett.

Honnan tudhatja, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyájához?

Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás. A szolgáltatás beállítását ellenőrizheti: az OTP SmartBank mobilapplikációban, a Bankkártyák / Részletek menüpont alatt – ha az „Internetes biztonsági kód szolgáltatás” felirat alatt azt látja, „Regisztrált”, akkor az Ön kártyájához be van állítva a szolgáltatás; az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt – ha a „Telefonszám internetes biztonsági kódhoz” oszlopban megjelenik a szolgáltatáshoz beállított telefonszáma, akkor az Ön kártyájához be van állítva a szolgáltatás.

Ha még nem tette, akkor töltse le a Smartbank mobilalkalmazást.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyájánál és hitelkártyájánál külön-külön be kell állítania.

A sikeres módosítást követően a külföldi használat korlátozását is átállíthatja a Limit módosítása gombra nyomva. Ugyanitt bármikor módosíthatók a korábbi beállítások. A díjakról részletesen az adott kártyára vonatkozó hirdetményben olvashat.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyájánál és hitelkártyájánál külön-külön be kell állítania.

A bankkártya kiválasztása után a Külföldi használat korlátozását is átállíthatja a jobb oldalon található Módosítás legördülő menüpontban. Ugyanitt bármikor módosíthatók a korábbi beállítások. A díjakról részletesen az adott kártyára vonatkozó hirdetményben olvashat.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyájánál és hitelkártyájánál külön-külön be kell állítania.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyájánál és hitelkártyájánál külön-külön be kell állítania.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.