Nem tudott fizetni bankkártyájával az interneten? A következő linkeken tájékozódhat kártya típusától függően:

Lakossági kártya Üzleti kártya

Elakadtál
az internetes vásárlás során?

Állítsd be az internetes biztonsági kódot
egyszerűen, akár a SmartBank alkalmazásban.

még biztonságosabban vásárolhatsz lakossági betéti- és hitelkártyáddal, valamint üzleti betéti kártyáddal az interneten.
Internetes vásárláskor több lépcsőben kell megerősítened, hogy kártyabirtokosként jogosult vagy a kártya használatára, és jóváhagynod a vásárlást.

Mi a teendőd?

1

Állítsd be a kártyádhoz az , ha még nincs beállítva.

Hogyan állíthatod be az internetes biztonsági kód szolgáltatást?

OTP SmartBank
alkalmazásban

OTPdirekt internetes
szolgáltatással

Üzleti betéti kártyák esetében a szerződő fél képviseletére jogosult személy kezdeményezheti az internetes biztonsági kód beállítását személyesen, a számlavezető OTP Bank fiókban

2

Módosítsd a , vagy ha SmartBank alkalmazást használsz, frissítsd a telefonodon a legújabb verzióra és engedélyezd, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön!

Hogyan módosíthatod a Telekódodat?

OTP SmartBank
alkalmazásban

A mobilalkalmazásban egyszerűen módosíthatod TeleKódját.

OTPdirekt internetes
szolgáltatással

A TeleKód módosítása otthonról, azonnal elvégezhető.

OTP Bank fiókban

Foglalj időpontot a hozzád legközelebbi bankfiókunkba.

Időpontot foglalok

OTPdirekt automata
szolgáltatáson keresztül

Hívd a +36 1/20/30/70 366 6666-os számot, ahol a módosításhoz meg kell adnod az aktuális TeleKódodat.

OTP Bank ATM-készülékein

Az OTP Bank ATM-készülékein egyszerűen és gyorsan módosíthatod a TeleKódodat.

Üzleti betéti kártyák esetében személyesen, OTP Bank fiókban vagy az OTPdirekt automata szolgáltatáson keresztül lehet kezdeményezni a TeleKód módosítását.

Ha nem adtál meg telefonszámot a banki azonosításhoz és/vagy nincs OTPdirekt szerződésed (nincs internetbanki hozzáférésed és nem használsz SmartBankot), személyesen kell befáradnod bármelyik OTP Bank fiókba a telefonszám megadásához és az internetes biztonsági kód beállításához.

Milyen beállításokat végezz el a bankkártyádon internetes vásárláshoz?

Megmutatjuk, milyen beállításokat kell elvégezned bankkártyádon internetes vásárláshoz: hogyan tudod beállítani az internetes biztonsági kód szolgáltatást; hogyan tudod módosítani a TeleKódodat; milyen beállításokat és frissítéseket kell elvégezned a SmartBank alkalmazásban.

Válassza ki, milyen típusú bankkártyával rendelkezik, és nézze meg a teendőit!

Internetes vásárláskor kétféleképpen tudod magad azonosítani:

  • vagy az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás (OTP SmartBank alkalmazás) használatával;
  • vagy a mobileszközödre kapott és TeleKóddal.
Azonosítás

Azonosítás OTP SmartBank használatával

Vásárlásodat telefonon gyorsan és egyszerűen jóváhagyhatod az OTP SmartBank alkalmazásban. Ilyenkor egy felugró értesítést kapsz a telefonodra, amire rákattintva belépsz az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül egy jóváhagyással engedélyezheted az internetes vásárlást.

Vásárláskor a megszokott módon add meg a kártyaadataidat!

Az OTP SmartBank alkalmazás felugró értesítést küld a telefonodra, amire rákattintva jóváhagyhatod a vásárlást.

Ha jóváhagytad a kérelmet az alkalmazásban, sikeresen végeztél a vásárlással.

Az OTP SmartBank alkalmazással csak akkor tudod jóváhagyni internetes kártyás vásárlásaidat, ha a bankszámládhoz már tartozik OTPdirekt internetes szolgáltatás, amellyel az adott bankkártyát is tudod kezelni.
Ha még nem vagy regisztrált SmartBank alkalmazás felhasználó, akkor kizárólag Telekóddal és Internetes biztonsági kóddal tudod jóváhagyni az internetes vásárlást.

SmartBankkal gyorsabb és
kényelmesebb!

OTP SmartBank

Ha még nem használod az ,
töltsd le és intézd mobilon pénzügyeidet.
Részletek

Hogyan hagyd jóvá internetes vásárlásod a SmartBankban?

Megmutatjuk, hogyan tudod jóváhagyni internetes bankkártyás vásárlásod a SmartBank alkalmazásban.

Gyakran ismételt kérdések

  • A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnod, ha TeleKódoddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.

    A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashatsz részletesebben.

  • Igen, ha interneten vásárolsz, minden esetben azonosítanod kell magadat, hogy jogosult vagy-e a kártya használatára. Ha társkártyával rendelkezel, a fent leírt módon, SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal tudod magad azonosítani (tehát társkártyához a SmartBankos azonosítást nem tudod használni). Az internetes vásárláshoz szükséges TeleKód módosítását OTP Bank fiókban vagy OTPdirekt automata telefonos szolgáltatáson keresztül tudod elvégezni.

  • Minden OTP által kibocsátott bankkártyának van TeleKódja, ami alapértelmezetten a betéti- vagy hitelkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt a kódot meg kell változtatnod, ha TeleKóddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.

    Ha az internetes vásárlásaidat OTP SmartBank alkalmazásban akarod jóváhagyni, nem szükséges TeleKódot használnod.

  • Ha OTP SmartBank alkalmazással akarod azonosítani magadat internetes vásárlásaidkor, akkor mindenképpen frissítened kell az alkalmazást. Fizetéskor a mobiltelefonodon lévő OTP SmartBank alkalmazás jelezni fogja a frissítés szükségességét, frissítés nélkül a fizetés nem folytatható.

  • 2021. január 1-től kötelező használni a szolgáltatást az internetes vásárlásaidhoz, ha olyan kereskedőtől vásárolsz, aki alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).

  • A változtatás a bankkártya használat eddiginél is nagyobb biztonságát szolgálja. Az erős ügyfél-hitelesítést (Strong Customer Authentication, SCA) az Európai Unió pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015-ben elfogadott – 2015/2366-os, gyakran PSD2-ként hivatkozott – irányelve írta elő. Célja, hogy még inkább visszaszorítsa az e-kereskedelemhez köthető csalások számát. A hitelesítési folyamat szigorításával a bankok az eddigieknél is átfogóbban ellenőrizhetik, hogy egy fizetéshez használt kártyát valóban annak tulajdonosa használ, nem egy illetéktelen személy.
  • 2021. január 1-től az Európai Gazdasági Térségben – tehát az Európai Unió tagállamaiban, továbbá az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izlandon – üzemelő internetes oldalakon minden kártyás vásárlásra vonatkozik az új szabályozás. Az említett országokon kívüli, például ázsiai vagy amerikai online kereskedők azonban nem feltétlenül követelik meg.

  • Igen, kizárólag ezeket érinti.
  • Az internetes vásárláshoz szükséges SmartBankon keresztüli, vagy az internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal történő azonosítás díjmentes.

Fizetési probléma esetén:

  • A fizetési felületek legtöbbje – a felhasználó adatainak védelme érdekében – néhány perc után automatikusan bezár, ha nem történt meg a fizetés. Ilyenkor nem történik pénzmozgás, hiszen a vásárlás sem történt meg.

    Ebben az esetben javasoljuk, hogy a szükséges információk birtokában kezdd újra a fizetést. Ha nem a SmartBank mobilalkalmazáson keresztül, hanem az SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal azonosítanád magadat, új SMS-kódot fogsz kapni, ám emellett újra meg kell adnod TeleKódodat is.

    • Ha rendelkezel regisztrációval az OTP SmartBank mobilapplikációba, a Bankkártyák menüpontban az adott kártyára vonatkozó Részletek között találod a kártyádhoz beállított vásárlási limiteket, és itt módosítani is tudod ezeket.
    • Ha szerződtél az OTPdirekt internetes szolgáltatásra, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt.
    • Ha szerződtél az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra, akkor a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon módosíthatod és ellenőrizheted.
    • Az OTP Bank legközelebbi fiókjában szintén ellenőrizheted és módosíthatod a bankkártyádhoz beállított vásárlási limiteket. Az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
  • Ellenőrizd, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon.

  • Lehetséges, hogy a szolgáltatáshoz beállított telefonszám nem megfelelő.
    Beállított telefonszámot az alábbi csatornákon ellenőrizheted főkártya-birtokosként:

    • Ha rendelkezel regisztrációval az OTP SmartBank mobilapplikációba, a Bankkártyák menüpontban az adott kártyára vonatkozó Részletek között találod az Internetes biztonsági kód szolgáltatáshoz beállított telefonszámot.
    • Ha szerződtél az OTPdirekt internetes szolgáltatásra, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt, a „Telefonszám internetes biztonsági kódhoz” oszlopban jelenik meg a szolgáltatáshoz beállított telefonszámod.
    • Ha szerződtél az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon ellenőrizheted a beállított telefonszámot.
    • Az OTP Bank legközelebbi fiókjában szintén ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

    Társkártya-birtokosként csak az OTP Bank legközelebbi fiókjában ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.
    Az internetes vásárláshoz szükséges internetes biztonsági kód szolgáltatásra kizárólag bankfiókban a számlatulajdonosok jelenlétében tudsz regisztrálni.

    Az OTPdirekt szerződésedhez beállított telefonszámátodat az alábbi csatornákon módosíthatod:

    • Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.
    • Telefonon hívd az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válaszd a 4-es menüpontot.
    • Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetősége, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

    Ha a beállított telefonszám megfelelő, lehetséges, hogy azért nem kaptál SMS-t, mert már regisztráltál az OTP SmartBank mobilalkalmazásra, és ezen keresztül küldött értesítést a rendszer. Ha nem kaptad meg az értesítést, ellenőrizd, hogy a SmartBank alkalmazás legfrissebb verzióját futtatod-e, valamint engedélyezted-e az alkalmazás értesítéseit mobiltelefonodon.

  • A TeleKód alapértelmezetten az OTP Bank által kibocsátott betéti- vagy hitelkártya esetében a bankkártyához tartozó számla utolsó 3 számjegye. De ezt az alapértelmezett kódot meg kell változtatnod, ha TeleKódoddal akarod magadat azonosítani internetes vásárlásaidkor.
    A TeleKód módosításának lehetőségeiről itt olvashatsz részletesebben.

A TeleKód egy 3 számjegyű jelszó, ami alapértelmezetten a kártyád mögött álló fizetési számla
vagy hitelszámla utolsó 3 számjegye (Kincstári kártya esetén a kártyaszám utolsó 3 számjegye). Ahhoz, hogy a TeleKódot használni tudd internetes vásárlásaidhoz, módosítanod kell az alapértelmezett TeleKódot.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg a mobiltelefonodra.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).

Honnan tudhatod, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyádhoz?

Ha már előfordult, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért a fizetési felület, akkor valószínűleg a kártyádhoz be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

Főkártya-birtokosként a szolgáltatás beállítását, és a hozzá kapcsolódó telefonszámot az alábbi módokon ellenőrizheted:

Társkártya-birtokosként csak az OTP legközelebbi fiókjában ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

Hogyan módosíthatod az OTPdirekt szerződésedhez beállított telefonszámodat?

● Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.

● Telefonon hívd az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válaszd a 4-es menüpontot.

● Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetőséged, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg a mobiltelefonodra.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).

Honnan tudhatod, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyádhoz?

Ha már előfordult, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért a fizetési felület, akkor valószínűleg a kártyádhoz be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

Főkártya-birtokosként a szolgáltatás beállítását, és a hozzá kapcsolódó telefonszámot az alábbi módokon ellenőrizheted:

Társkártya-birtokosként csak az OTP legközelebbi fiókjában ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

Hogyan módosíthatod az OTPdirekt szerződésedhez beállított telefonszámodat?

● Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.

● Telefonon hívd az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válaszd a 4-es menüpontot.

● Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetőséged, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg a mobiltelefonodra.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).

Fontos tudni, hogy november 2-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát az internetes vásárláskor.

Honnan tudhatod, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyádhoz?

Ha már előfordult, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért a fizetési felület, akkor valószínűleg a kártyádhoz be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

A szolgáltatás beállítását, illetve a hozzá kapcsolódó telefonszámát a szerződő fél* képviselője a számlavezető fiókjában ellenőrizheti.

*Tehát például vállalkozás, önkormányzat, egyesület, alapítvány, egyház, stb.

Mi az internetes biztonsági kód szolgáltatás?

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg a mobiltelefonodra. Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia). Fontos tudni, hogy szeptember 21-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát: a vásárláskor meg kell adnia a Telekódját is; vagy SmartBankban is hitelesítheti a vásárlást az SMS-kód és Telekód megadása helyett.

Honnan tudhatod, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyádhoz?

Ha már előfordult, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért a fizetési felület, akkor valószínűleg a kártyádhoz be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás. A szolgáltatás beállítását ellenőrizheti: az OTP SmartBank mobilapplikációban, a Bankkártyák / Részletek menüpont alatt – ha az „Internetes biztonsági kód szolgáltatás” felirat alatt azt látja, „Regisztrált”, akkor az Ön kártyájához be van állítva a szolgáltatás; az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt – ha a „Telefonszám internetes biztonsági kódhoz” oszlopban megjelenik a szolgáltatáshoz beállított telefonszáma, akkor az Ön kártyájához be van állítva a szolgáltatás.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyádnál és hitelkártyádnál külön-külön be kell állítani.

A sikeres módosítást követően a külföldi használat korlátozását is átállíthatod a Limit módosítása gombra nyomva. Ugyanitt bármikor módosíthatók a korábbi beállítások. A díjakról részletesen az adott kártyára vonatkozó hirdetményben olvashatsz.

Ha még nem tetted, akkor töltsd le a Smartbank mobilalkalmazást.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyádnál és hitelkártyádnál külön-külön be kell állítani.

A bankkártya kiválasztása után a Külföldi használat korlátozását is átállíthatod a jobb oldalon található Módosítás legördülő menüpontban. Ugyanitt bármikor módosíthatók a korábbi beállítások. A díjakról részletesen az adott kártyára vonatkozó hirdetményben olvashatsz.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyádnál és hitelkártyádnál külön-külön be kell állítani.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyádnál és hitelkártyádnál külön-külön be kell állítani.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

2021. január 1-től mindenkinek kötelező több lépcsőben jóváhagynia az internetes kártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza ezt a szolgáltatást. Ha tehát nem adtál meg telefonszámot a banki azonosításhoz, nem fogsz tudni az interneten vásárolni az érintett internetes kereskedőknél. (Minden olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia a kétlépcsős hitelesítést az EU 2015/2366-os irányelvének (PSD2) megfelelően.)