Have you been unable to pay online with your card? For more information, click on the link for your card type:

Retail card Business card

Having difficulties
with the process of online shopping?

Set up the online security code service,
which can be done easily,
even in the SmartBank app.

, you can shop online even more securely with your debit and credit card and your business debit card.
When shopping online, you will now need to follow multiple steps to confirm that as a cardholder, you are entitled to use the card and to approve your purchase.

What do you need to do?

1

If you haven’t done so already, set up the online security code service for your card.

How to set up the online security code service?

OTP SmartBank app

Új OTP InternetBankban

OTPdirekt online banking

In the case of business debit cards, the person authorised to represent the contracting party can request to set up the online security code service in person in the home branch of OTP Bank.

2022. március 24-től a lakossági SmartBank szolgáltatás helyét az új OTP Bank MobilBank veszi át, amely biztosítja a napi bankoláshoz szükséges legfontosabb funkciókat. A lakossági SmartBank kivezetésről részletesen itt olvashatsz.

2

Modify the , or – if you are a SmartBank app user – update it to the latest version on your smartphone and allow notifications from the app on your device.

How can you change your TeleCode?

Új OTP Bank Mobilalkalmazásban

A mobilalkalmazásban egyszerűen módosíthatod a TeleKódodat.

Új OTP internetbankban

A TeleKód módosítása otthonról, azonnal elvégezhető.

OTPdirekt online banking

You can change your TeleCode from the comfort of your home, with immediate effect.

In an OTP Bank branch

Book an appointment at your nearest OTP branch.

Book an appointment

Using the OTPdirekt
automated telephone
service

Dial +36 1/20/30/70 366 6666, where you will need to give us your current TeleCode before you can change it.

On OTP Bank’s ATMs

You can modify your TeleCode simply and quickly on OTP Bank’s ATMs.

In the case of business debit cards, you can request the modification of your TeleCode in person in any OTP Bank branch, or via the OTPdirekt automated telephone service.

If you have not given a phone number for identification by the Bank and/or you do not have an OTPdirect contract (you have no Internetbank access and you do not use the SmartBank service), please visit any OTP Bank branch in person in order to provide a phone number and set up the online security code service.

Válassza ki, milyen típusú bankkártyával rendelkezik, és nézze meg a teendőit!

There are two ways to identify yourself when you shop online:

  • using our online banking or mobile banking services (the OTP SmartBank app) or
  • with an and you have received on your mobile device and your TeleCode.
Azonosítás

Identification using OTP applications

Use your smartphone to verify your purchase quickly and easily with the OTP SmartBank app. Click on the pop-up notification you have received on your phone to log into the app and authorise the online purchase there in a single verification step.

When shopping online, enter your card details in the usual way.

The OTP SmartBank app will send a pop-up notification to your phone; click on this to verify your purchase.

Once you have approved the request in the app, you will have successfully completed your purchase.

You can use the OTP SmartBank app to verify your online card purchases only if you have already signed up for OTPdirekt online banking, where you can manage the bank card.
If you are not yet a registered SmartBank app user, you will need your TeleCode and an online security code to verify your online purchase.

Az új OTP Bank Mobilalkalmazás

Ha már regisztráltál az új OTP InternetBankba és az OTP MobilBankba (kötöttél Digitális Szolgáltatási Szerződést), és az új OTP MobilBankot is használod, akkor

  • az internetes biztonsági kód szolgáltatást beállítani még a SmartBankban tudod, de
  • az internetes vásárlásodat már az új mobilbankban tudod jóváhagyni.
  • Telekódodat és a virtuális vásárlási limitedet az új internetbankban és mobilbankban is lekérdezheted és módosíthatod.

Töltsd le a megújult OTP MobilBankot

Töltsd le a megújult OTP MobilBankot

Intézd még egyszerűbben pénzügyeidet.

Download from App Store iOS 12 és e felett
Download from Google Play Android 7.0 és e felett

Frequently Asked Questions

  • By default, the TeleCode is the last 3 digits of the number of the account linked to your debit or credit card issued by OTP Bank. If you wish to use your TeleCode to identify yourself when making online purchases, you will need to change the default code.

    You can find the details on how to change your TeleCode here.

  • Igen, ha interneten vásárol, minden esetben azonosítania kell magát, hogy jogosult-e a kártya használatára. Ha Ön társkártyával rendelkezik, a fent leírt módon, SMS-ben kapott internetes biztonsági kóddal és TeleKóddal tudja magát azonosítani (tehát társkártyához a SmartBankos azonosítást nem tudja használni). Az internetes vásárláshoz szükséges TeleKód módosítását OTP Bank fiókban vagy OTPdirekt automata telefonos szolgáltatáson keresztül tudja elvégezni.

  • All cards issued by OTP Bank have a TeleCode; by default, this is the last 3 digits of the account associated with the debit or credit card. If you wish to use your TeleCode for identifying yourself when making online purchases, you will need to change the code.

    But if you wish to verify your online purchases with the OTP SmartBank app, you will not need to use a TeleCode.

  • If you wish to use the OTP SmartBank app to identify yourself when making an online purchase, you must update the application. The OTP SmartBank app on your device will remind you of the need to update; you will not be able to complete the payment without this update.

  • If that is the case, you can continue making your online purchases in the usual way after 2 November 2020; you do not need to identify yourself in multiple steps. This will become mandatory from 1 January 2021 when you shop online with a merchant who supports multi-factor verification (all merchants with a card acceptance agreement with a financial institution in the European Union will be required to do so from 1 January 2021).

  • This change aims to improve the current security for card use even further. The requirement for Strong Customer Authentication (SCA) was introduced by the European Union in Directive 2015/2366 adopted in 2015 (the Directive is often referred to as PSD2). It aims to further reduce the prevalence of fraud in e-commerce. The tightening up of the authentication process means that banks can now conduct even more comprehensive checks to determine whether the card used for a payment is being used by its rightful owner or an unauthorised person.
  • Az új PSD2 irányelv alapján
    • alacsony összegű,
    • kockázatértékelés alapján alacsony kockázatú,
    • Ismétlődő online fizetések esetében (például feliratkozások, előfizetések) az első vásárlásnál történik erős ügyfél-hitelesítés, a felhatalmazás megadása után, a későbbi tranzakcióknál nem.
    A PSD2 szabályai nem vonatkoznak Európai Gazdasági Térségen kívüli elfogadóhelyen történő online vásárlásokra.
  • From 1 January 2021, the new rules will apply to all card purchases on websites operating in the European Economic Area (i.e. the member states of the European Union as well as the United Kingdom, Norway, Liechtenstein and Iceland). In countries other than the above (e.g. in Asia or America), online merchants may not implement these rules.

  • Yes, only those.
  • Identification for online purchases is free of charge whether in the SmartBank app or using an online security code and your TeleCode.

Problems with payment:

  • To protect user data, most payment platforms close automatically after a few minutes if the payment is not successful. You will not be charged, since the purchase was not successful.

    In such cases, we recommend that you restart the payment with all the necessary information to hand. If you wish to identify yourself using an online security code received by text message and your TeleCode instead of the SmartBank mobile banking app, you will receive a new SMS code and you will also need to re-enter your TeleCode.

    • If you are registered for the OTP SmartBank mobile banking app, go to the Bank cards menu and find the purchasing limits in the Details of the relevant card; you can also change them there.
    • If you have an OTPdirekt online banking contract with us, you can do so in the Debit cards, credit cards / Bank card detail enquiry and modification menu.
    • If you have an OTPdirekt telephone assistance contract with us, you can call us on +36 1/20/30/70 366 6666 to check and modify your limits.
    • You can also visit the nearest OTP Bank branch to check and modify the purchase limits for your card. You can now also book an appointment.
  • Check that you are running the latest version of the SmartBank app and that you have allowed notifications from the app on your smartphone.

  • The telephone number set for this service may not be correct.
    If you are the primary cardholder, you can check your telephone number setting through the following channels:

    • If you are registered for the OTP SmartBank mobile banking app, go to the Bank cards menu and you will find the telephone number set for the online security code service in the Details of the relevant card.
    • If you have an OTPdirekt online banking contract with us, you will find the telephone number in the “Telephone number for online security code” column in the Debit cards, credit cards / Bank card detail enquiry and modification menu.
    • If you have an OTPdirekt telephone assistance contract with us, you can call us on +36 1/20/30/70 366 6666 to check the telephone number that is on record.
    • You can also visit the nearest OTP Bank branch to check what telephone number has been set for your bank card, and you can now also book an appointment to do so.

    As an additional cardholder, you will need to visit the nearest OTP Bank branch to check what telephone number has been set for your bank card, and you can now also book an appointment to do so. You will only be able to register for the online security code service necessary for online purchases in the Bank’s branches and only in the presence of the account holders.

    You can change the phone number on record with your OTPdirekt contract through the following channels:

    • In OTPdirekt online banking, use the Settings/Change customer contact information/Telephone menu in the top right.
    • Call our OTPdirekt telephone assistance service on +36 1/20/30/70 366 6666-os and select menu item 4.
    • You can also visit the nearest OTP Bank branch, and you can now also book an appointment to do so.

    If the telephone number on record is correct, you may not have received a text message because you have already registered for the OTP SmartBank mobile banking app and the system has sent you a notification there. If you have not received the notification, check that you are running the latest version of the SmartBank app and whether you have allowed notifications from the app on your smartphone.

  • By default, the TeleCode is the last 3 digits of the number of the account linked to your debit or credit card issued by OTP Bank. If you wish to use your TeleCode to identify yourself when making online purchases, you will need to change the default code.
    You can find the details on how to change your TeleCode here.

The TeleCode is a 3-digit password, which is, by default, the last 3 digits of the number of the payment account or loan account linked to your card (or, with Treasury cards, the last 3 digits of the card number). In order to use your TeleCode for your online purchases, you will first need to change the default TeleCode.

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg a mobiltelefonodra.

Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).

Honnan tudhatod, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyádhoz?

Ha már előfordult, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért a fizetési felület, akkor valószínűleg a kártyádhoz be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás.

Főkártya-birtokosként a szolgáltatás beállítását, és a hozzá kapcsolódó telefonszámot az alábbi módokon ellenőrizheted:

Társkártya-birtokosként csak az OTP legközelebbi fiókjában ellenőrizheted a bankkártyádhoz beállított telefonszámot, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

Hogyan módosíthatod az OTPdirekt szerződésedhez beállított telefonszámodat?

● Az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a jobboldalt, felül található Beállítások/Ügyfél elérhetőségek módosítása/Telefon menüpontban.

● Telefonon hívd az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást a +36 1/20/30/70 366 6666-os számon, majd válaszd a 4-es menüpontot.

● Az OTP Bank legközelebbi fiókjában is van erre lehetőséged, az ügyintézéshez már időpontot is foglalhatsz.

The online security code is a unique code sent by the bank to your mobile device in an SMS text message during an online purchase transaction.

You need to enter this code in a verification page in the payment process if the merchant supports multi-factor verification (all merchants with a card acceptance agreement with a financial institution in the European Union will be required to do so from 1 January 2021).

It is important to remember that this SMS code will not be sufficient to identify you for your online purchases after 2 November.

How to find out whether the service is already set up for your card.

If you have been asked for a verification code on the payment page when making an online purchase, it is likely that the online security code service is already set up for your card.

As a primary cardholder, you can check in any one of the following ways whether the service has been set up and what the associated telephone number is:

As an additional cardholder, you will need to visit the nearest OTP branch to check what telephone number has been set for your bank card, and you can now also book an appointment to do so.

How to change the phone number on record with your OTPdirekt contract.

In OTPdirekt online banking, use the Settings/Change customer contact information/Telephone menu in the top right.

Call our OTPdirekt telephone assistance service on +36 1/20/30/70 366 6666-os and select menu item 4.

You can also visit the nearest OTP Bank branch, and you can now also book an appointment to do so.

The online security code is a unique code sent by the bank to your mobile device in an SMS text message during an online purchase transaction.

You need to enter this code in a verification page in the payment process if the merchant supports multi-factor verification (all merchants with a card acceptance agreement with a financial institution in the European Union will be required to do so from 1 January 2021).

It is important to remember that this SMS code will not be sufficient to identify you for your online purchases after 2 November.

How to find out whether the service is already set up for your card.

If you have been asked for a verification code on the payment page when making an online purchase, it is likely that the online security code service is already set up for your card.

The availability of the service and the related telephone number can be checked by a representative of the contracting party* at your home branch.

*For example a business, a municipality, an association, a foundation, a church etc.

Mi az internetes biztonsági kód szolgáltatás?

Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára. Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia). Fontos tudni, hogy szeptember 21-től nem lesz elég ezzel az SMS-kóddal azonosítania magát: a vásárláskor meg kell adnia a Telekódját is; vagy SmartBankban is hitelesítheti a vásárlást az SMS-kód és Telekód megadása helyett.

Honnan tudhatja, hogy be van-e állítva a szolgáltatás a kártyájához?

Ha már előfordult Önnel, hogy internetes vásárláskor egy megerősítő kódot kért Öntől a fizetési felület, akkor valószínűleg az Ön kártyájához be van állítva az internetes biztonsági kód szolgáltatás. A szolgáltatás beállítását ellenőrizheti: az OTP SmartBank mobilapplikációban, a Bankkártyák / Részletek menüpont alatt – ha az „Internetes biztonsági kód szolgáltatás” felirat alatt azt látja, „Regisztrált”, akkor az Ön kártyájához be van állítva a szolgáltatás; az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, a Betéti kártyák, hitelkártyák / Bankkártya adatok lekérdezése és módosítása menüpont alatt – ha a „Telefonszám internetes biztonsági kódhoz” oszlopban megjelenik a szolgáltatáshoz beállított telefonszáma, akkor az Ön kártyájához be van állítva a szolgáltatás.

You need to set up the TeleCode for each retail debit card and credit card separately.

After completing the change, you can also reset your restrictions on use abroad by clicking on the Change limit button. You can change existing settings here at any time. For more detail about fees, please read the Announcement about the card in question.

If you have yet not done so, download the SmartBank app.

You need to set up the TeleCode for each retail debit card and credit card separately.

A bankkártya kiválasztása után a Külföldi használat korlátozását is átállíthatja a jobb oldalon található Módosítás legördülő menüpontban. Ugyanitt bármikor módosíthatók a korábbi beállítások. A díjakról részletesen az adott kártyára vonatkozó hirdetményben olvashat.

#

You need to set up the TeleCode for each retail debit card and credit card separately.

You need to set up the TeleCode for each retail debit card and credit card separately.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Az adatlapot 3 példányban nyomtassa ki, és a szerződő fél képviselője vagy képviselői mellett a kártyabirtokosnak is alá kell írnia.

Ha még nem tetted, akkor töltsd le az új OTP MobilBankot.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyádnál és hitelkártyádnál külön-külön be kell állítani.

A TeleKódot minden lakossági betéti kártyádnál és hitelkártyádnál külön-külön be kell állítania.

From 1 January 2021, all customers are required to approve their online card purchases in multiple steps when they buy from a merchant that supports multi-factor verification. Customers who have not registered a telephone number for verification by the bank will not be able to shop with these online merchants. (Effective from 1 January 2021, all merchants with a card acceptance agreement with a financial institution in the European Union will have to apply two-factor authentication in compliance with Directive (EU) 2015/2366 (PSD2).)